Refleksjonsnotat Fra Del 1 av Kurset Digital Markedsføring.

Ved gjennomføringen av kurset, har vi berørt viktige temaer som omhandler hvordan dagens marked endrer seg. Det har vært svært lærerikt, og jeg har fått en bedre innsikt i hvordan aktører opererer i den digitale verden, og hvilke fordeler man kan tilegne seg ved å ta i bruk filterbobler og ekkokammer. Der disse funksjonene tilbyr skreddersydd informasjon til hver og enkelte forbrukere. Jeg har også fått en bedre innsikt i hvordan man kan utvikle forretningsmodeller som er solide, og har stor kraft for selskaper. Der disse hjelper deg å sikre en bedre markedsposisjon i forhold til konkurrenter. Et tema som vakte stor interesse for meg var kunstig intelligens, dette fenomenet har blitt en del av hverdagen og vi er utsatt for det daglig. Men dette visste jeg lite om før kursstart, nå skjønner jeg hvor stort tema kunstig intelligens er, og hvordan det blir brukt i markedet. Slik som jeg har oppfattet om kunstig intelligens er at dette blir mer og mer vanlig i samfunnet, samt så har foreleser Arne Krokan forklart at denne teknologien kommer til å overta jobber fra mennesker. AI kommer også til å styre store deler av markedet. Noe som også var fasinerende i kurset var læringen om digitale plattformer, der vi fikk opplyst at disse plattformene kommer til å ta makten over kjøp og salg. Vi har lært at det er absolutt nødvendig, å kunne utnytte fordelene av plattformer for å kunne overleve i den digitale verden som utvikler seg fremover i tid. 

2 kommentarer til «Refleksjonsnotat Fra Del 1 av Kurset Digital Markedsføring.»

  1. Det virker som om du har fått mye ut av den første delen av kurset! Spennende å lese at du synes kunstig intelligens var et spesielt interessant tema, da dette kommer til å påvirke oss mye i tiden fremover.

    Masse lykke til videre i neste del av kurset:D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *